"och Elvis rockade fett"

soundtrack: Thomas Andersson Wij- Landet där du och jag föddes

det är svårt att inte dricka kaffe ibland
att inte få dra in doften av de rostade bönorna
en söndagsmorgon när våren börjat vakna till liv
men rött te med ton av rabarber är inte fel det heller

gardell, konungen av tragikomiska historier i
mellanmjölkens land stod på scenen i norrköping idag.
hur kommer det sig att vissa människor
inte lämnar någon oberörd?

öppnar ni andra era hjärtan lättare
om jag bjuder på mig själv?
om jag stammar ur mig något om en
osäker självömkan...
står ni då där redo att känna igen er
eller vill ni bara smyga därifrån?
smita bort från den pinsamma tystnaden
till era trygga hem utan känslor.

det tog nog lång tid
och oerhört många vackra historier
innan ni tog Jonas till era hjärtan.
men nu finns han där
och som han förtjänar det.

Kajsa säger att aprilhimlarna är nära nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0