under frosten

nu när de isande vindarna verkligen börjat bita mig i kinden
nu när frosten ligger vit på takplåten
och solen kämpar förgäves för att tränga igenom de gråsprängda novemberhimlarna.
det är nu jag behöver alla de fantastiska ting som värmer inombords
de som brinner som eldar i mitt hjärta...
de enkla tingen

julen som närmar sig med stormsteg
med alla små överraskningar som finns att klura på

Lehanes tegelsten ett land i gryningen
som kan vara det bästa som skrivits på mycket länge

Mississippi John Hurts gitarrspel, som flyter genom hela kroppen
och får min längtan till floddeltat i väst att bara växa och växa.

det svarta laget i mitt hjärta som äntligen fick ta SM-guld
efter elva års lång väntan. tusentals människor som trotsar kylan
och sjunger som en för att hylla det fantastiska rövargänget ifrån Solna.

all den kärlek som brinner här innanför väggarna
tillsammans överlever vi alla sorters mörker
alla sorters kyla, alla världens ilande vindar.

och snart tänder de upp julbelysningen i stan,
snart skiner träden längs strömmen i en gyllene honungsblom om natten
och vi ska vandra mitt i havet av ljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0