sommarregn

rykande hett kaffe i koppen och exile on mainstreet i högtalarna
kan man begära så mycket mer en måndagseftermiddag?
tjaa.. en öppen bil, en öppen väg med min älskling under armen..
jovisst, men allt det där det kommer.

mellan regndropparna på rutan känner jag hur den bästa sommaren på evigheter
håller på att vakna, hon tar sin lilla tid, gäspar, sträcker på sig
men snart är hennes eviga ljumma nätter här för att stanna

undertiden kan jag alltid ta fram det gamla kollegieblocket
och plita ner några rader av all den musik som finns i mitt huvud.
den som föds längs de regnvåta landsvägarna
den som kryper fram i morgondaggen över de svenska ängarna
den som ropar när jag manar på bilen över ett stormande hjälmaresund en disig junikväll.

mick jagger sjunger shine a light,
kajsa har köpt de finaste skor jag har sett,
tallarna lutar sig i vinden...  

och världen har aldrig varit vackrare än nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0