så vackert i mörkret

ingen energi alls
inte ett dugg lust att åka till jobbet

ingen tid att njuta
ingen tid till ljuv eftertanke
allt rör på sig, inget står still

då slår det mig
just när dylan sjunger stråfen;
behind every beautiful thing there's been some kind of pain
att mitt i allt det hastiga, det kalla, det grå
finns skönheten

du kan fånga den när som helst
den finns i botten av dina skor i den mörka hallen
den finns i trottoarkantens sprickor
den finns där någonstans inom dig

min älskling skriver en bok
om att det finns inget bättre än att bara falla
att resa sig för att falla på nytt

jag har inte tid att skriva
men jag gör det ändå
för det här bitterljuva livet är mitt och ingen annans

(it's not dark yet, but it's getting there)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0