så mycket liv

en varm vecka i juni och så mycket liv som har levts

jag minns spegelbilden på den mörka vattenytan
där grantopparna blir ett med himlavalvet.
hur måsarna skriar över mitt huvud
när jag sakta går ner mot bryggan...
kastar mig mot den mörka ytan och blir ett med sommarnatten.

jag minns smala landsvägar som slingrar sig fram
igenom barrtäta skogar,
radion som spelar robert johnson
och vi som är på väg mot något stort
i den tryckande hettan.

jag minns gator i borlänge fyllda med människor
människor som skrattar, dansar och lever
gitarrer som dånar i fjärran
och artister som ler av häpnad
över folkhavens ljubel.

minns du pojken från stockholms förorter
som sjöng om långa tåg av längtan?
minns du ljudet av glädje när din största idol sprang ut i sommarnatten?

minns denna varma vecka som en del av vårt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0