martins vilda circus av tankar

biografier och memoarer buntar sig
och hänger i bokhyllan tills den nästan kröker sig.
på skärmen spelas det upp dokumentärer
om de som fått världen att vända sig...
de som hade något att säga,
något att känna, kanske något att sjunga.

vad gör jag, huvudpersonen i mitt liv?
klinkar på gitarren och nynnar en visa ifrån hjärtat
och pratar om en vacker dag, en vacker dag ska de alla få se.

men för livserfarenhet behöver man först leva...
känna hur hjärtat bultar i bröstet,
adrenalinet pumpar i kroppen
och hur benen är nära att brista av utmattning.

först då ska jag värdesätta mina egna fattiga ord,
men först ger vi oss ut i världen
jag och min ängel mot de tusen eldarnas land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0