tiden är knapp

det första ljuset tänds idag och det är så mycket som ska hinnas med.
klappar ska kluras, blandskivor ska brännas, glögg ska värmas
och kommer verkligen tomten i år, han som har så fullt upp såhär års.

jag måste stanna upp mitt i julskyltningen,
dra på Lundells senaste å läsa en riktigt bra bok.

men ändå, någonstans djupt därinne vandrar tankarna,
vad önskar hon sig nudå, pepparkakor kanske man borde ha,
vilken blir årets julklappsskiva, å va gott det ska bli med lite must...

ja det är ändå något visst med den här månaden full av ljus och glitter.
mitt i allt detta föddes jag, och vem säger att jag själv inte står där en dag
iklädd full tomtemundering och skrockar för de små.
julen är full av kärlek, det gäller bara att hinna med att visa den.

pass på hörrni, nu är det bara tre ljus kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0